Stárnutí pleti. Víte, proč se vás týká bez ohledu na věk?

31. augusta 2018 Off Od AnnemarieBorlind.sk

Ne, není to jen věkem. A ano, stárnutí pleti dokážete v určité míře zastavit, pokud víte, kvůli čemu vlastně stárne. Proč tedy vaše pokožka stárne? Mohou za to v první řadě volné radikály.

Slyšíte o nich ze všech stran. Jak nám škodí, jak způsobují různé nemoci a jsou zodpovědné za stárnutí. A víte, co to ty volné radikály vlastně jsou? Nevytáhneme na vás komplikované chemické vzorce, ale do chemie trošku zabřednout musíme. Zjednodušeně řečeno, volné radikály jsou nestabilní sloučeniny, jenž přišly o jeden elektron, který se snaží získat z jiných sloučenin. A to tak, že poškozují jiné, "zdravé" molekuly. Molekula, kterou takto "okradnou", se stane dalším radikálem, a ten se znovu snaží uzmout sousední molekule elektron. Takovým způsobem se rozbíhá nebezpečná řetězová reakce, jejímž výsledkem je poškození tkáňových buněk. A rychlejší stárnutí.

annemarie-borlind-natural-beauty-fruit

Volné radikály si vytváří i samo naše tělo. Tvoří se při látkové přeměně, při obraně proti bakteriím či tehdy, když jsme vystaveni ultrafialovému nebo ionizujícímu záření. K intenzivnější tvorbě volných radikálů přispívají i nemoci, stres, nadměrné opalování na slunci či v soláriu, ale i nedostatek pohybu či naopak přehnaná zátěž. Ačkoli přítomnost určitého množství některých volných radikálů je běžný doprovodný jev fungování zdravého metabolismu, některé typy volných radikálů se objevují nebo se jejich množství zvyšuje v průběhu nemoci a psychické či fyzické zátěže.

Stejně platí, že čím jsme starší, tím více dochází k tvorbě volných radikálů, protože vazivová tkáň se vlivem věku mění, není tak pružná, a je tudíž náchylnější na různé poruchy, které se projevují například vznikem vrásek.

Volné radikály se vyskytují především ve znečištěném prostředí, přičemž to platí i o prostředí s elektromagnetickým smogem - se zářením z počítačů, smartphonů, tabletů, s umělým osvětlením a podobně. Ke zvýšené tvorbě volných radikálů přispívá i to, co si nanášíme na obličej či vlasy - různé kosmetické produkty s chemickým složením, obsahem parabenů, silikonů a dalších tělu nepřirozených látek naši pokožku ještě více zatěžují, jejich částečky pronikají do hlubších vrstev a tam narušují její přirozenou strukturu. V dlouhodobém horizontu jí tak spíše ubližují, než aby jí prospívaly. Možná slibují nevídané účinky, ale kromě reklamovaných účinných látek obsahují často různé stabilizátory, konzervanty či parfemaci - a to dokáže pleť spíše poškodit nežli jí pomoci údajnou účinnou látkou, která je v produktu obsažena nejednou v naprosto minimálním množství!

annemarie-borlind-natural-beauty-pomarance

Účinní bojovníci jménem antioxidanty

Pokud si chceme zachovat mládí co nejdéle a dát stop předčasnému stárnutí, je důležité množství volných radikálů kontrolovat a snižovat. A tady se dostáváme k dalšímu populárnímu termínu, o kterém jste již určitě slyšeli, ale možná nevíte, jak ve skutečnosti funguje - k antioxidantům.

Antioxidanty jsou látky, které mají schopnost zničit, respektive blokovat volné radikály. A to tak, že jim dodávají jejich chybějící elektron, takže volné radikály nemají důvod brát si ho od jiných molekul.

Největší skupinou antioxidantů jsou takzvané flavonoidy, které jsou pro svůj přirozený původ a vysoký biologický účinek často označovány jako bioflavonoidy.

Omezují působení volných radikálů na buňky, tkáně a orgány, a snižují riziko vzniku rakoviny, srdečních chorob, krevních sraženin. Rovněž snižují krevní tlak, zlepšují imunitu, paměť a koncentraci a -  abychom neskočili mimo téma - oddalují stárnutí.

Kde tyto látky najdete?

Jsou to převážně rostlinná barviva, která se nacházejí v kůře, slupkách, plodech, semenech, květech, listech a v dalších částech rostlin. Objevíte je i ve stoncích a listech, kořenech zeleniny, ale také v ovoci, luštěninách či v čaji. Silné bioflavonoidy obsahují například borůvky a slupky tmavého hroznového vína.

Existuje mnoho druhů flavonoidů, některé rostliny obsahují až 40 různých antioxidantů. Mezi ty nejčastěji se vyskytující patří vitaminy A, E, C, B2, B15, oxid siřičitý, kyselina citronová a prvky jako selen, germanium, měď, mangan a zinek.

annemarie-borlind-natural-beauty-lesne-ovocie

Jak se tedy chránit?

Odborníci radí v boji proti volným radikálům nekouřit, vyhýbat se zakouřenému prostředí, znečištěnému ovzduší či elektrosmogu. To se však v dnešní vystresované moderní době tak úplně nedá, že? Minimálně se však dá usilovat o jakousi rovnováhu a změnit to, co změnit dokážeme - do jídelníčku zařadit co nejvíce potravin s obsahem antioxidantů (tedy ovoce, zeleniny), přiměřeně se hýbat, aby metabolismus fungoval tak, jak má, a konečně se zbavit kosmetiky, která vaši pleť jen zatěžuje, protože obsahuje hromadu nepřirozených látek, které do lidského organismu vůbec nepatří.

A v neposlední řadě existují i ​​produkty s čistě přírodním organickým složením, které svými účinky bojují vysloveně proti tvorbě volných radikálů. Patří mezi ně NATUREPAIR DETOX & DNA FLUID, který - jak napovídá již jeho název - působí až na úrovni DNA a chrání buněčnou strukturu před tím, aby si volné radikály z jejích stavebních částí "kradly" elektrony, takže zachovává mládí, pružnost a svěžest pleti. Příroda je neskutečně bohatá na účinné bojovníky proti předčasnému stárnutí vlivem působení volných radikálů a dává nám plné hrsti možností, jak si zachovat mládí co nejdéle. Kterou si vyberete vy?

NATUREPAIR DETOX & DNA-REPAIR FLUID 50ml